Coaching

Wat zou de impact op je carrière zijn na een coachingtraject dat door de ‘TOP Fortune 500’ als beste en bewezen coaching proces wordt erkend?

We coachen  professionals, managers, teams en directieleden in het behalen van resultaten en het overwinnen van obstakels.

De tools en methodieken die we voor coaching inzetten zijn heel divers. We zijn gecertificeerd in Marshal Goldsmith Stakeholder Centered Coaching, Insights, Systemisch organisatie opstellingen, Trauma coaching en NLP.

Wil je graag meer info? Stuur ons een bericht en we nemen contact met je op zodat we samen kunnen kijken hoe we jou kunnen helpen.

Coaching aanvragen

Vul je gegevens hieronder in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op om verder af te stemmen en een afspraak in te plannen.

Overwin je obstakels

Realiseer je dromen

Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching

We werken met de methodiek en tools van Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching

Dr. Marshall Goldsmith, ’s werelds nr. 1 uitvoerend coach en nr. 1 leiderschapsdenker, heeft met de meest succesvolle leidinggevenden over de hele wereld samengewerkt. Zijn Stakeholder Centered Coaching-proces is getest met 86.000+ respondenten en het is bewezen dat het meetbare groei in leiderschap geeft. Leiders als Jim Kim (President – Wereldbank) en Alan Mulally (CEO – FORD) prijzen het proces voor het werken met elke leider op elk niveau. Nu kan het proces van jou zijn.

Een belangrijke succesfactor van Stakeholder Centered Coaching is de systematische betrokkenheid van belanghebbenden bij de groei van leiderschap. Word een Stakeholder Centered Coach om hetzelfde proces te gebruiken dat Marshall Goldsmith gebruikt – een proces dat leiders vertrouwen.

Het Stakeholder Centered Coaching Process

Marshall’s zeer succesvolle benadering van ontwikkeling en coaching van leidinggevenden legt een sterke nadruk op de betrokkenheid van belanghebbenden, de implementatie van verandering en de follow-up om de groei van de effectiviteit van leiderschap te meten. Uiteindelijk is het enige dat telt, leiderschapsgroei, dat wil zeggen leiderschap (gedrag) effectiviteit op het werk zoals ervaren door belanghebbenden. Zoals Marshall het zegt: “Verandering van leiderschap en coaching zijn eenvoudig maar niet gemakkelijk!” Stakeholder Centered Coaching ontwikkeld door Marshall Goldsmith is een zeer effectief, transparant, gestructureerd en tijdbesparend proces dat als volgt werkt:

A. Bepaal 1-2 gebieden voor leiderschapsgroei die belangrijk zijn voor de leider en de organisatie

In overleg met de coach selecteert de leider 1-2 specifieke gedragingen die belangrijk zijn voor zijn / haar leiderschapsgroei (bijvoorbeeld empowerment en besluitvorming). Gedragsinterviews en leiderschapsbeoordelingen met meerdere beoordelaars (180 ° – 360 °) worden gebruikt om de bovengenoemde focus te bepalen.

B. Leidende verandering waarbij belanghebbenden betrokken zijn

De leider selecteert een handvol belanghebbenden, meestal de baas (en), directe rapporten en collega’s. Tijdens het coachingprogramma betrekt de leider deze belanghebbenden maandelijks bij het leiderschapsgroeiproces, waardoor verantwoordelijkheid wordt gecreëerd voor de leider bij het implementeren van de verandering, evenals voor de belanghebbenden om het veranderingsproces te ondersteunen en eraan deel te nemen. Dit heeft gevolgen voor en komt ten goede aan het team van de leider als geheel.

B1. Betrek belanghebbenden om feedforward-suggesties op te vangen

Elke maand vraagt ​​de leider aan belanghebbenden om een ​​paar praktische suggesties voor feedforward te geven in verband met zijn / haar groeigebieden op het gebied van leiderschap.

B2. Maandelijkse actieplanning op basis van belanghebbenden

De leider denkt na over de feedforward-suggesties van de belanghebbenden en stelt een maandelijks actieplan op. Tijdens de coachingsessie werken de leiders aan de ontwikkeling van vaardigheden en werken ze een actieplan uit dat de leider de komende maand wil uitvoeren. Na de coachingsessie reageert de leider op de stakeholders en informeert hen over zijn / haar actieplan.

B3. Verander gedrag en perceptie door uitvoering op het werk

Gedurende de maand implementeert de leider zijn / haar actieplan en toont hij aan de belanghebbenden door middel van zijn / haar acties dat hij / zij eraan werkt om verandering zichtbaar te maken en een effectievere leider te worden op de twee geselecteerde gebieden voor leiderschapsgroei. Het doorvoeren van veranderingen en het opvolgen van stakeholders verandert ook de perceptie van stakeholders over de leider in de tijd.

C. Perceptie is realiteit: meet leiderschapsgroei op basis van de perceptie van belanghebbenden

De coach checkt ongeveer elk kwartaal in bij de belanghebbenden via een korte op internet gebaseerde enquête om de percepties van de belanghebbenden te meten over hoe zij zien dat de effectiviteit van de leider is veranderd in de twee gebieden van leiderschapsgroei. Deze Leadership Growth Progress Review wordt gerapporteerd aan de leider (en de sponsor) zodat hij / zij kan inschatten hoe de stakeholders zijn / haar inspanningen op het gebied van leiderschapsverandering hebben ervaren. Dit onderzoek speelt ook een cruciale rol bij het garanderen en meten van leiderschapsgroei voor de leider en de organisatie.

Contact

Wil je meer info of wil je een afspraak inplannen?
Stuur ons een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

14 + 6 =